Zastanawiasz się, skąd bierze się ciągłe poranne zmęczenie? Próbujesz wielu sposobów, ale nic nie działa? Oto 6 nieoczywistych przyczyn.

Być może nawet nie wiesz, jak popularnym problemem stało się ciągłe poranne zmęczenie. Z jego powodu cierpi ogromna liczba osób w każdym wieku. Zarówno osoby starsze, jak i w kwiecie wieku, a nawet młodzież i dzieci często nie mogą poradzić sobie z objawami i skutkami, jakie za sobą niesie ciągłe poranne zmęczenie. Jeśli jednak próbowałeś już wszystkiego, a zmęczenie wciąż ci towarzyszy, sprawdź nasze rady! Być może jedna z tych nieoczywistych przyczyn jest również powodem twojego cierpienia.

1.Bezdech nocny

Niezwykle częstą przyczyną niewyspania jest bezdech nocny. Sygnałem ostrzegawczym może być chrapanie. Jeśli rodzina mówi ci, że czasem chrapiesz i przestajesz na jakiś czas chrapać, a nawet… oddychać, po czym gwałtownie łapiesz powietrze – to jasny znak, że cierpisz na tę okropną przypadłość. Osoby, które miewają bezdech nocny często zasypiają na dość krótko, a ich sen bywa płytki, przez co nie mają okazji się wyspać i zregenerować. Jeśli należysz do osób, które miewaja problem z bezdechem nocnym, koniecznie skonsultuj się z lekarzem pierwszego kontaktu. Ponadto, nie śpij na wznak, spróbuj układać się na boku, a poduszkę wymień na możliwie jak najniższą. Tym sposobem udrożnisz drogi oddechowe.



2. Ciągłe poranne zmęczenie, a kolacja

Ludzie często nie zdają sobie z tego sprawy, ale bardzo często ich przyczyną problemów ze snem bywa zbyt obfita, lub zbyt późno zjedzona kolacja. W takich przypadkach organizm jest przeciążony, a zmuszony do trawienia nie może w pełni zrelaksować się i regenerować. Z tego powodu, wstając rano często czujemy się zmęczeni. Aby temu zapobiec, wskazane jest spożywanie kolacji 2-3 godziny przed pójściem spać. Wtedy organizm ma szansę rozpocząć wstępne trawienie, a później oddać się wypoczynkowi.

3. Ciągły stres

Oczywiście, każdy z nas miewa sytuacje stresowe i problemy, z którymi jest ciężko sobie poradzić. Jeśli jednak takie problemy spotykają cię zbyt często i nawarstwiają się, może to przełożyć się na ogromne problemy ze snem. Dodatkowo, chroniczny stres pobudza nadnercza do nieustającej produkcji kortyzolu, tzw. hormonu stresu, przez co organizm cały czas postawiony jest w stan pełnej gotowości. Przez to właśnie kiepsko śpimy, a rankiem czujemy się koszmarnie. Aby poradzić sobie z tym problemem, warto przed snem wykonywać kilka ćwiczeń relaksacyjnych. Staraj się też nie myśleć o problemach przed zaśnięciem.

4. Niedoczynność tarczycy

To również bardzo istotny czynnik, który wpływa na nasze zmęczenie. Jeśli więc masz suchą skórę i często ci zimno, udaj się do lekarza pierwszego kontaktu i zbadaj poziom hormonów we krwi. W razie, gdyby okazało się, że poziom tych hormonów jest zbyt niski, lekarz przepisze odpowiednie leki. Będą one regulowały poziom hormonów we krwi, a to również wpłynie pozytywnie na wysypianie się.

5. Ciągłe poranne zmęczenie, a serce

Warto również wiedzieć, że poranne zmęczenie, trudności ze wstawaniem, zawroty głowy, zadyszka, a nawet kołatanie serca mogą świadczyć o poważnych problemach zdrowotnych związanych z sercem. W takim wypadku koniecznie trzeba udać się do lekarza pierwszego kontaktu, który skieruje do kardiologa. Tam trzeba będzie wykonać odpowiednie badania, sprawdzić co może być powodem tych problemów i, być może wyregulować ciśnienie za pomocą odpowiednich leków.



6. Ciągłe zmęczenie, a kleszcze

Mało kto zdaje sobie z tego sprawę, ale borelioza stała się już epidemią. Ogromna liczba osób, która jest przekonana, że nigdy nie miała wbitego kleszcza, cierpi z powodu tej choroby. Zaś same objawy boreliozy są tak nieoczywiste, że można naprawdę się zdziwić. Od zmęczenia, problemów z kręgosłupem, stawami, mięśniami, aż po problemy z układem nerwowym, krwionośnym, czy pokarmowym. Borelioza może zaatakować w tak niespodziewany sposób i w tak nieoczekiwanym stopniu, że jest naprawdę trudna do zdiagnozowania. Lekarze w Polsce dopiero zaczynają dowiadywać się o tym, jak niebezpieczna jest ta choroba i coraz częściej zaczynają o tym głośno mówić. Jeśli jednak miewasz problemy z ciągłym zmęczeniem, koniecznie zrób testy na boreliozę, a w razie wątpliwości, udaj się do lekarza specjalizującego się w chorobach odkleszczowych.

Ciągłe poranne zmęczenie – 4 zasady, pomagające lepiej spać

Aby łatwiej zasypiać, warto zastosować się do kilku podstawowych zasad.

  1. Przede wszystkim, wywietrz dokładnie pomieszczenie, w którym śpisz.
  2. Po drugie, weź relaksującą, ciepłą kąpiel.
  3. Po trzecie, próbuj zawsze wstawać i kłaść się o podobnej porze.
  4. Ostatnie i najważniejsze. Wieczorem unikaj korzystania ze smartfona lub komputera, gdyż emitowane przez nie światło ma za zadanie pobudzać nasz mózg.
ciągłe poranne zmęczenie
lepszafotografia.pl
Podziel się :)
Masz stronę www? Prowadzisz bloga? Zarejestruj się w sieci TradeTracker i zarabiaj!