Nasza codzienna dieta powinna być zdrowa i urozmaicona, aby dostarczać organizmowi niezbędnych składników odżywczych i cieszyć się zdrowiem. Ale czy na pewno wiesz, czego nie powinno zabraknąć w codziennych posiłkach?

Produkty, które spożywamy powinny być bogate w witaminy i minerały, aby odpowiednio odżywić wszystkie komórki naszego organizmu. Przydałoby się, aby były też smaczne 😉 Czy wiesz, co powinniśmy jeść codziennie?

Dziś przedstawiamy Wam aż 7 produktów, które wszyscy powinniśmy starać się włączyć do naszego codziennego menu.

1. Produkty zawierające kwasy omega 3 i omega 6 – chronią nasze serce przed chorobami

Zdecydowanie tym, co powinniśmy jeść codziennie są produkty, które są bogate w kwasy omega 3 i omega 6. Odpowiedni ich poziom w organizmie zmniejsza ryzyko nagłych zgonów spowodowanych chorobami serca. Do takich produktów zaliczamy m.in olej rzepakowy i ryby morskie, takie jak: łosoś, śledź, tuńczyk, makrela lub sardynki.

2. Jajka! Są prawdziwą skarbnicą witamin i minerałów, dlatego są tym, co powinniśmy jeść codziennie

Jak wykazały badania zagranicznych i polskich naukowców, jajka zawierają w sobie wszystkie znane witaminy i minerały – oprócz witaminy C (która – tak nota bene – wspieraj przyswajanie żelaza i dlatego powinniśmy jajka łączyć z produktami, bogatymi w tą witaminę). W dodatku, jajka są ogólnodostępne, niedrogie, a podawać możemy je na mnóstwo sposobów! Wbrew temu co wielu z nas uważa – JAJKA POMAGAJĄ OBNIŻAĆ CHOLESTEROL!

co powinniśmy jeść codziennie
fot. Duncan Hull (flickr, CC BY 2.0)

3. Orzechy na koncentrację

Jeśli nadal zastanawiasz się, co powinniśmy jeść codziennie, to odpowiedź jest prosta – orzechy! Zawarte w nich składniki nie tylko działają pozytywnie na serce i naczynia krwionośne, ale także mają ogromny wpływ na mózg, poprawiają koncentrację. W dodatku orzechy poprawiają nasz nastrój, więc są doskonałą alternatywą dla słodyczy.

4. Zielone warzywa

Zielone warzywa, takie jak brokuły czy szpinak są bogate w wiele cennych dla naszego organizmu witamin i minerałów. Ponadto, są bogate w antyoksydanty, a więc wzmacniają nasza odporność, opóźniają procesy starzenia i działają zbawiennie na nasz wygląd.

5. Cytrusy na odporność

Co powinniśmy jeść codziennie? Z pewnością owoce, a zwłaszcza cytrusy. Są dostępne cały rok. Cytrusy są nie tylko bogate w witaminę C, która odpowiada za uszczelnianie naczyń krwionośnych, co utrudnia wirusom przenikanie do organizmu, ale również są dobrym źródłem błonnika i kwasu foliowego. Świeżo wyciśnięty sok z pomarańczy czy grejpfruta będzie idealnym połączeniem do jajecznych posiłków.



6. Jogurt dla zdrowia jelit

Jogurt i przetwory mleczne są bogate w bakterie kwasu mlekowego, które bardzo pozytywnie wpływają na nasze jelita i dlatego są tym, co powinniśmy jeść codziennie. Nie tylko chronią je i pomagają w usuwaniu treści pokarmowych z jelit, ale także chronią przed wieloma chorobami, m.in. grzybicą. Szczególnie polecane są w okresie antybiotykoterapii czy obniżonej odporności organizmu. W dodatku, jogurty zawierają łatwo przyswajalny wapń, który jest niezwykle istotny dla prawidłowego funkcjonowania organizmu.

7. Herbata

Niektórzy naukowcy uważają, że osoby, które regularnie piją herbatę, rzadziej chorują na chorobę Alzheimera, cukrzycę i niektóre rodzaje nowotworów. Herbata jest m.in. bogata we flawonoidy, które wykazują działanie przeciwzapalne, antyoksydacyjne, moczopędne oraz uszczelniające naczynia krwionośne. Picie jej regularnie pomaga oczyszczać organizm z toksyn i wpływa zbawiennie na nasz organizm. Najzdrowsza jest zielona herbata.

co powinniśmy jeść codziennie
fot. Charles Haynes (flickr, CC BY-SA 2.0)
Podziel się :)
Masz stronę www? Prowadzisz bloga? Zarejestruj się w sieci TradeTracker i zarabiaj!