Zapiekanka z ryżem to wspaniały sposób na zdrowy, szybki i lekki obiad. Dodatkowo można urozmaicić ją boczkiem lub szynką. Jak ją przyrządzić?

Ryż jest wspaniałym składnikiem wielu potraw. Jest bardzo lekkostrawny, łatwo przyswajalny i pożywny. Doskonały nawet dla osób, które mają problemy jelitowe czy alergie pokarmowe. Dziki ryż dodatkowo zawiera więcej witamin, minerałów, a przy tym odkwasza organizm.

Ryż, jako produkt składający się przede wszystkim z węglowodanów złożonych jest świetnym źródłem energii, polecanym także dla cukrzyków. Mniej oczyszczone odmiany ryżu, jak ryż dziki, brązowy czy parboiled są także doskonałym źródłem błonnika, wspomnianych już witamin, a także soli mineralnych. Dodatkowo, ryż nie zawiera glutenu, dzięki czemu jest bardzo polecany w diecie bezglutenowej.

 

Ryż jest bardzo uniwersalnym produktem. Można łączyć go niemalże ze wszystkimi produktami spożywczymi. W przypadku połączenia ryżu z warzywami otrzymamy danie lekkostrawne i dietetyczne. Ryż z kurczakiem czy rybą okaże się bardzo pozywnym zestawem, który jednocześnie nie tuczy. Jeśli chcemy otrzymać posiłek sycący i nie boimy się nadmiaru kalorii – warto połączyć ryż z żółtym serem lub boczkiem. Jeśli mamy ochotę na deser – doskonałym połączeniem okaże się ryż z owocami. Deser będzie lekki i sycący, z pewnością lubiany przez dzieci.

 

W naszej propozycji dania idealnego na obiad lub obiadokolację proponujemy połączenie ryżu z warzywami i dodatkiem boczku bądź szynki, przygotowane i podane w formie zapiekanki.

 

Zapiekanka z ryżem i warzywami – składniki

  • 200g ryżu
  • łyżka masła
  • 3 marchewki
  • szklanka mrożonego groszku
  • puszka kukurydzy
  • 2 białka jaja
  • kilka plasterków boczku wędzonego lub szynki
  • 15 dag sera żółtego
  • sól
  • pieprz
  • gałka muszkatołowa
  • mielony imbir

 

Zapiekanka ryżowa z warzywami – przygotowanie

  1. Ryż należy wypłukać i wsypać do gotującej się, lekko osolonej wody.
  2. Ryż gotujemy zalecany na opakowaniu czas, aby uzyskać ugotowane, lekko al dente ziarna.
  3. Ryż mieszamy z masłem.
  4. Marchewkę i groszek gotujemy.
  5. Kukurydzę należy odsączyć z zalewy i opłukać.
  6. Ryż mieszamy z warzywami i doprawiamy do smaku.
  7. Całość połącz z białkami jaj.
  8. Na dnie naczynia do pieczenia układamy plastry boczku.
  9. Naczynie napełniamy ryżem z warzywami.
  10. Na górę posypujemy żółtym serem. Możemy również ułożyć dodatkowo kilka plasterków boczku.
  11. Pieczemy ok. 30 minut w temperaturze 180°C

 

Zapiekankę z ryżem i warzywami podajamy na talerze. Smacznego!

 

zapiekanka z ryżem
fot. własne
Podziel się :)
Masz stronę www? Prowadzisz bloga? Zarejestruj się w sieci TradeTracker i zarabiaj!