Drugie śniadanie do szkoły to obowiązkowy posiłek dla każdego ucznia. Dziecięcy organizm bardzo potrzebuje tej dodatkowej dawki energii. Ale jak przygotować idealny posiłek?

Chyba każdy rodzic potrafi sobie wyobrazić, że zwykła kanapka do szkoły znudzi się dziecku dość szybko. Jest dobrą alternatywą, jeśli akurat nie mamy czasu na przygotowanie zbyt czasochłonnego posiłku, ale przecież żadne dziecko nie marzy o tym, aby w szkole jeść „nudną” kromkę z szynką. Co więc zaoferować dziecku, aby chętnie i ze smakiem zjadało zdrowe drugie śniadanie?

 

co powinniśmy jeść codziennie
fot. Charles Haynes (flickr, CC BY-SA 2.0)

 

Czy wiesz, co powinniśmy jeść codziennie?

 

 

 

 

co jest nalepszem źródłem wapnia
fot. HealthAliciousNess (flickr, CC BY 2.0) )

 

Czy wiesz, co jest najlepszym źródłem wapnia?

 

 

 

Oczywistością jest, że nie wielu rodziców może sobie pozowlić na czasochłonne przygotowywanie posiłku, chociaż śniadanie do szkoły to przecież bardzo istotne danie. Warto poszukać inspiracji, aby proponowane przez nas dania były kolorowe, pożywne i bardzo smaczne.

 

Jeśli mamy rano czas na szykowanie posiłku, możemy wieczorem przygotować jedynie część składników, a resztę dopiero rano. Jeśli nie mamy czasu rano, warto wszystko zrobić wieczorem. Do przechowywania w lodówce i tornistrze świetnie sprawdzą się specjalne pudełka. A co do nich włożyć?

 

Ciekawą propozycją zastępującą tradycyjny chleb są warzywa umieszczone w plackach tortilli, zwinięte w rulonik i pokrojone na mniejsza 2-3 kawałki. Można je łatwo przewiąząć, aby się nie rozwinęły do czasu zjedzenia i będą z pewnością świetną przekąską.

 

Starszym dzieciom możemy zaproponować rozmaite sałatki warzywne czy owocowe zapakowane w plastikowy pojemnik na żywność. Nie zapominajmy również o ciasteczkach zbożowych przygotowywanych samodzielnie z płatków owsianych i bakalii. Równie ciekawe będą domowe muffiny, zarówno te z owocami jak i szykowane w nieco bardziej wytrawny sposób, np. z szynką i serem, czy też warzywami. Śniadanie do szkoły powinno być nie tylko pożywne, ale także smaczne i zdrowe.

 

Pamiętajmy także, że nasze pociechy potrzebują codziennych porcji warzyw i owoców. Starajmy się więc zapakować do pudełka również wcześniej przygotowane, umyte, obrane czy pokrojone marchewki, ogórki, pomidorki, jabłka, banany, pomarańcze lub grejpfruty. W zależności od upodobań naszych dzieci. Pamiętajmy jednak, aby możliwie urozmaicać posiłek każdego dnia tak, aby nie znudziły się zbyt szybko dzieciom.

 

śniadnanie
fot. AlivaPam (flickr, CC BY-ND 2.0)

 

 

Śniadanie. Dlaczego jest takie ważne?

 

 

 

 

mleko
fot. Benjamin Horn (flickr, CC BY 2.0)

 

 

Mleko i cała prawda o nim

 

 

 

Istotne również, aby zapewnić naszym dzieciom codzienną procję wapnia, który buduje ich kości i wspomaga rozwój. Planując więc śniadanie do szkoły, dorzućmy naszym dzieciom choć jeden składnik, który jest bogaty w wapń i wspomoże rozwój naszej pociechy.

 

Tylko dobrze zbilansowane posiłki, zwłaszcza śniadanie , będzie w stanie zapewnić naszym dzieciom doskonały, całościowy rozwój zarówno psychiczny jak i fizyczny. Pamiętajmy o tym podczas szykowania potraw i planowania posiłków. Codzienna, prawidłowa dieta to klucz do zdrowia i długowieczności.

 

 

śniadanie do szkoły
fot. Melissa (flickr, CC BY 2.0)
Podziel się :)
Masz stronę www? Prowadzisz bloga? Zarejestruj się w sieci TradeTracker i zarabiaj!