Pamięć, gdy jest dobra, ułatwia nam życie. Gdy zaczynają się z nią problemy, jak najszybciej powinniśmy reagować. Jak trenować nasz mózg? Podpowiadamy!

Bez względu na wiek, każdego dnia korzystamy z pamięci i zdolności zapamiętywania i przypominania sobie pewnych faktów. Zwykle nie przysparza nam to większych problemów. Jednakże, aby pamięć nie zaczęła płatać nam figli, powinniśmy trenować ją przy każdej okazji. Jak dobrać trening mózgu, aby był prosty, ale skuteczny? Jakie produkty w naszej diecie są odpowiedzialne za prawidłowe odżywienie mózgu i pomagają w zapamiętywaniu?

Pamięć na opak!

Doskonały trening mózgu to wykonywanie zwyczajnych czynności, ale w nietypowy sposób. Unikajmy rutyny. Warto wykorzystywać te sposoby już od samego rana! Wstając rano z łóżka, zrób to w inny sposób niż zwykle (np. drugą stroną albo tyłem). Myj zęby, czesz włosy, zapinaj guziki lub zamki drugą ręką niż zwykle. Do pracy lub na zakupy idź mniej znaną trasą, taką, z której nie korzystasz codziennie.

Pozytywne relacje

Pozytywne myślenie o innych, a także o sobie samym bardzo dobrze wpływa na naszą pamięć i mózg. Negatywne myślenie zawsze wpływa niekorzystnie na nasz mózg, może doprowadzić także do wielu chorób. Zawsze, gdy jesteśmy przygnębieni trudniej nam się myśli, gorzej zapamiętuje i przypomina pewne sprawy. Trening mózgu to także kontakty z innymi osobami. Szczególnie pozytywny wpływ mają rozmowy, żarty, a także różnego rodzaju gry planszowe itd. Dodatkowo, możemy postarać się poznawać nowe osoby. Każda nowa relacja to kolejna okazja do zapamiętywania i koncentrowania się.

Dieta na niezawodną pamięć

Każdego dnia powinniśmy jeść 3 porcje pełnoziarnistych produktów zbożowych, 4 porcje warzyw, raz dziennie warzywa strączkowe i kieliszek czerwonego wina. 2 razy w tygodniu warto sięgać po drób, a także jagody lub truskawki. Przynajmniej raz w tygodniu warto zjeść rybę morską. Z kolei masło, wołowinę i inne niezdrowe produkty powinniśmy jeść nie częściej, niż 4 razy w tygodniu. Stosowanie takiej diety pomaga również zapobiegać chorobie Alzheimera.

Rusz się!

Wszystkie badania potwierdzają, że osoby, które często podejmują aktywność fizyczną mają znacznie lepszą pamięć i koncentrację. Dzięki dotlenieniu mózgu, oczyszczeniu organizmu z toksyn i skutecznym rozładowaniu stresu, nasz mózg szybciej przetwarza informacje i zapamiętuje je. Co ważne – ta zależność dotyczy osób w każdym wieku!

pamięć
fot. Neil Conway (flickr, CC BY 2.0)
Podziel się :)
Masz stronę www? Prowadzisz bloga? Zarejestruj się w sieci TradeTracker i zarabiaj!