Chcemy, aby nasze paznokcie były piękne i zdrowe. Jak tego dokonać? Jak wzmocnić paznokcie? Dziś przedstawiamy mini poradnik wzmacniający paznokcie.

Zdrowie naszej skóry i paznokci uzależnione jest w dużej mierze od prawidłowej diety. Dużo warzyw i owoców wpłynie zdecydowanie na poprawę stanu kruchych i łamliwych paznokci oraz polepszą ogólną kondycję naszego ciała. W diecie najlepszej dla paznokci pierwszorzędową zasadą jest spożywanie wszystkiego, co naturalne, a w drugiej kolejności dopiero powinno się zastosować odpowiednią suplementację wspomagającą. Ważne dla paznokci są przede wszystkim:

  • witamina A, która wzmacnia cienkie paznokcie. Znajdziemy ją w takich produktach, jak żółtko jaja, szpinak, brokuły, a także we wszelkich warzywach o zabarwieniu czerwonym, pomarańczowym oraz żółtym,
  • witamina B2, czyli ryboflawina, która sprzyja nie tylko paznokciom, ale i skórze oraz włosom. Znajdziemy ją w marchwi, czosnku, imbirze, jabłkach oraz warzywach i owocach o intensywnej barwie,
  • witamin B7, czyli biotyna, doskonała jak wzmocnić paznokcie i stymulować ich wzrost. Dobrym źródłem biotyny są drożdże, sery, orzechy, soja , ziarna oraz nasiona,
  • witamina B12 zwana kobalaminą, znajdująca się w mleku oraz jego przetworach wie, jak wzmocnić paznokcie. Witamina ta wspomaga proces wchłaniania się białek, co zdecydowanie sprzyja wzrostowi paznokcia,
  • witamina C zwana kwasem askorbinowym, pomaga w zapobieganiu chorobom paznokci. Wystarczy jeść świeże owoce i warzywa, by dostarczyć organizmowi potrzebnej dawki tej witaminy,
  • witamina D, ma wpływ na wchłanianie wapnia, zapobiega wysuszaniu się skórek paznokci oraz łamliwości paznokci. Organizm sam wytwarza witaminę D pod wpływem promieni słonecznych. Dodatkowym źródłem witaminy D są tłuste ryby i wątróbka,
  • witamina E, jest lekarstwem przede wszystkim na kruche paznokcie. Witaminę E znajdziemy w warzywach liściastych zabarwionych na zielono, olejach, nasionach i orzechach,
  • wapń, buduje nasze kości, a także paznokcie. W dużych ilościach występuje w nabiale, orzechach, warzywach liściastych, brokułach oraz tofu,
  • siarka, która jest podstawowym budulcem zdrowych paznokci. Siarka znajduje się w takich produktach naturalnych jak brukselka, kapusta, jajka, czosnek, orzechy, cebula,
  • cynk, odpowiadający za wzrost paznokci oraz włosów. Znajdziemy go w drożdżach piwnych, żółtkach jaj, nasionach, ziarnach zbóż i produktach  z pełnego zboża,
  • krzem, jest odpowiedzialny za mocne paznokcie, pomaga też w samym procesie ich tworzenia. Krzem najprościej znaleźć w produktach pełnoziarnistych, zielonych liściastych warzywach oraz brązowym ryżu,
  • białko, które wytwarza keratynę – podstawowy składnik naszych paznokci,
  • magnez, odpowiadający za wzrost paznokci. Bogate w magnez są takie produkty, jak: orzechy, ziarna, rośliny strączkowe, ryby, zielone warzywa,
  • żelazo, jest bardzo odżywcze dla paznokci, a ich łamliwość świadczyć może o niedoborze tego właśnie pierwiastka. Jego bogatym źródłem są m.in. czerwone mięso, wątróbka, warzywa, suszone owoce oraz orzechy,
  • kwasy tłuszczowe, które mają dobroczynny wpływ na przesuszone paznokcie oraz suche skórki. Suplementacja jest w takim wypadku wskazana, z powodu jednoczesnego przesuszenia włosów i skóry całego ciała. Warto zaopatrzyć się wtedy w kapsułki z wiesiołka lekarskiego albo ogórecznika. Tego typu kwasy tłuszczowe zatrzymują wilgoć w naskórku, to doskonaly sposób, jak wzmocnić paznokcie,
  • kwas foliowy, zapewnia zdrowe i mocne paznokcie oraz wpływa na ich elastyczność. Kwas foliowy znajdziemy w szpinaku, owocach cytrusowych, brokułach, produktach pełnoziarnistych, a także roślinach strączkowych,
  • silikon, który sprawia, że paznokcie stają się mocne, zdrowe i jędrne. Naturalne silikony znajdziemy w cebuli, awokado, pełnoziarnistej mące, truskawkach i ryżu.

Jak wzmocnić paznokcie? Wystarczy zadbać o prawidłową dietę! Dzięki właściwemu odżywieniu organizmu, nasze paznokcie również będą lepiej odżywione, ich kondycja się poprawi i z całą pewnością staną się piękne, zdrowe i mocne.

 

jak wzmocnić paznokcie
fot. Lisa Widerberg (flickr, CC BY 2.0)
Podziel się :)
Masz stronę www? Prowadzisz bloga? Zarejestruj się w sieci TradeTracker i zarabiaj!