Jak się zrelaksować po ciężkim dniu? Jak rozładować stres? Przedstawiamy 10 sprawdzonych sposobów, dzięki którym poczujecie się jak nowo-narodzeni!

Znacie to uczucie, gdy po ciężkim dniu wracamy do domu i jedyne o czym marzymy, to rzucić się na kanapę i zasnąć, zapomnieć, nie myśleć, nie czuć? Takie dni zdarzają się każdemu z nas. Ważne jednak, by się nie poddawać i nie marnować wieczoru na rozpamiętywanie. Gdy zdarzy się nam ciężki dzień – urządźmy sobie cudowny wieczór, a z pewnością wpłynie to pozytywnie na nasz sen i pomoże rozpocząć kolejny dzień z uśmiechem oraz w wyśmienitym humorze. Jak tego dokonać?

Jak się zrelaksować – 10 sprawdzonych sposobów

Dziś podpowiadamy 10 najskuteczniejszych sposobów, które pomogą zrelaksować się nawet po najcięższym dniu.

  1. Wyjdź na spacer – po ciężkim dniu warto się dotlenić, poruszać i rozciągnąć mięśnie. Nawet kilka minut ruchu na świeżym powietrzu bardzo pozytywnie wpływa na nasz organizm.
  2. Wyłącz myślenie – najgorsze co możemy zrobić, to rozpamiętywać wszystko w nieskończoność. Jeśli chcemy tego uniknąć – zróbmy coś, co zajmie myśli na tyle skutecznie, by nie pozwalało na rozmyślanie o niepowodzeniach. Czytanie książki lub ciekawych artykułów, zwiedzanie blogów, rozmowa z przyjaciółmi, sprzątanie czy oglądanie filmu to bardzo skuteczny sposób na relaks i zajęcie czymś zmęczonego umysłu.
  3. Zadbaj o siebie – nawet po ciężkim dniu należy się nam odrobina luksusu. Zabieg kosmetyczny, maseczka, peeling czy wizyta u fryzjera to absolutnie doskonały pomysł na relaks.
  4. Rozluźnij się – absolutnie doskonałym sposobem na zrelaksowanie się jest masaż. Zwłaszcza, gdy mamy za sobą trudny dzień. W stresie całe nasze ciało napina się, mięśnie pracują na podwyższonych obrotach, a później czujemy się zmęczeni i cierpimy z powodu bólu np. kręgosłupa czy karku. Masaż z pewnością pomoże się rozluźnić, zmniejszy uczucie bólu i napięcia, a tym samym – skutecznie odstresuje.
  5. Woda dobra na wszystko – i to w każdej postaci. Wypicie wody mineralnej pomoże nawodnić organizm i oczyścić z toksyn. Kąpiel w wannie doskonale pomaga rozluźnić się po całym dniu. Wizyta na basenie i pływanie to doskonała metoda na rozładowanie negatywnej energii, a także pobudzenie krążenia, rozgrzanie wszystkich mięśni i odprężenie.
  6. Aromaterapia – to jedna z najskuteczniejszych metod, którą możemy wykorzystać nawet w zimny, deszczowy wieczór, bez wychodzenia z domu i spod kołdry. Sprawdzi się także wtedy, gdy dopada nas infekcja. Warto jednak poznać działanie poszczególnych zapachów w aromaterapii.
  7. Rozsmakuj się – ulubione danie to spory zastrzyk pozytywnych endorfin, które z pewnością pomogą się odstresować. Warto jednak wybrać danie pełne witamin, ale małokaloryczne – dzięki temu nie dopadną nas wyrzuty sumienia z powodu wagi.
  8. Zaplanuj wszystko – niektórzy z nas lubią mieć wszystko poukładane. Planowanie zadań na najbliższy czas czy kolejny dzień to również dobra metoda na to, by poskromić zdenerwowanie i znaleźć ukojenie.
  9. Tańcz – być może banalne, ale odrobina ruchu do ulubionej muzyki jest jak wulkan pozytywnej energii. Daje nam radość, rozluźnia, pozwala przez chwilę nie myśleć, a dodatkowo – produkujemy hormony szczęścia, które najlepiej rozprawią się ze stresem.
  10. Gdy nic nie działa – chwyć za czekoladę i szampana! Kilka kostek czekolady i lampka wina (także musującego) to niezastąpiony sposób, nawet w przypadku najtrudniejszego dnia.
jak się zrelaksować
fot. Merlin Phuket (flickr, CC BY-ND 2.0)
Podziel się :)
Masz stronę www? Prowadzisz bloga? Zarejestruj się w sieci TradeTracker i zarabiaj!