O tym, że codzienny ruch jest ważny wie prawie każdy. Ale czy pamiętacie również o rozruszaniu buzi? Gimnastyka twarzy też jest ważna!

Ponieważ ćwiczenia fizyczne pomagają zachować jędrność i sprężystość mięśni i skóry, a także zapobiegają jej wiotczeniu, powinniśmy regularnie ruszać się i dbać o nasz wygląd. Dzięki ćwiczeniu twarzy możemy na długo zachować młody wygląd, opóźnić procesy starzenia się i pojawianie się zmarszczek. Regularne ćwiczenia zmniejszą tendencję do wiotczenia skóry, poprawią kontur twarzy i ujędrnią ją. Gimnastyka twarzy wpłynie również bardzo pozytywnie na szyję, wygładzi jej skórę i zmniejszy tzw. „drugi podbródek”.

mikrodermabrazja
fot. Zenspa1 (flickr, CC BY 2.0)

Gimnastyka twarzy powinna być wykonywana codziennie, najlepiej podczas porannej i wieczornej toalety, przed lustrem, aby można było obserwować siebie podczas wykonywania ćwiczeń. Warto pamiętać również, że gimnastyka twarzy pomoże się nam zrelaksować, poprawi ukrwienie cery, rozgrzeje ją, a dzięki temu zastosowane kosmetyki będą mogły lepiej i głębiej się wchłonąć, a więc i skuteczniej zadziałają. Jak ćwiczyć?

Rozgrzewka

Rozgrzewka jest bardzo ważnym etapem ćwiczeń, także w przypadku gimnastyki twarzy. Stań przed lustrem, wyprostuj się, rozluźnij i oddychaj głęboko, wdychając powietrze nosem a wypuszczając ustami. Pochyl głowę do przodu tak, aby podbródek był możliwie najbliżej klatki piersiowej. Zrób wdech i wydech. Powoli odchyl głowę do góry tak, abyś widziała sufit i policz do 10. Wyprostuj się ponownie. Unieś lekko głowę do góry i przekręć ją w prawo, policz do 10, później odwróć głowę w lewo i ponownie policz do 10.

Gimnastyka oczu

Rozluźnij się i ćwicz oczy. Spójrz do góry i policz do 5, szybko opuść wzrok i znów licz do 5. Spójrz przed siebie, później w prawo i w lewo i znów przed siebie. Za każdym razem licz do 5. Całość ćwiczeń powtórz 3 razy.

Idealne brwi

Unieś brwi możliwie jak najwyżej, jednocześnie otwierając szeroko oczy. Licz do 10 i się rozluźnij. Powtórz ćwiczenie 3 razy. Dotknij palcami czoła tuż nad brwiami i ugniatając delikatnie, wymasuj je.

Rozruszaj usta

Rozciągnij usta, szeroko się uśmiechając , licz do 5. Rozluźnij się ponownie i uśmiechnij się szeroko, unosząc kąciki ust jak najwyżej. Policz do 5. Powtórz ćwiczenia 3 razy.

Ćwiczymy policzki

Ułóż usta tak, jakbyś chciała wypowiedzieć głoskę „a”, a potem szybko otwórz usta jak do wymówienia głoski „o”. Jednym ruchem unieś wargi do góry, odsłaniając zęby. Za każdym razem licz do 10, starając się nie mrużyć oczu i nie napinać mocno mięśni. Powtórz ćwiczenia 3 razy.

Rozluźnienie

Czas na zakończenie ćwiczeń i rozluźnienie mięśni. Spójrz w dół i zamknij oczy. Delikatnie poruszaj ramionami w górę i w dół. Weź głęboki oddech. Wstrzymaj go, wydymając policzki i licz do 5 i wypuść szybko powietrze. Weź 3 spokojne oddechy i z uśmiechem ruszaj podbijać świat.

gimnastyka twarzy
fot. tommerton2010 (flickr, CC BY 2.0)
Podziel się :)
Masz stronę www? Prowadzisz bloga? Zarejestruj się w sieci TradeTracker i zarabiaj!