Dieta dla każdego, dzięki której cera będzie promienna, a włosy i paznokcie będą zdrowe i mocne. Co jeść, zwłaszcza zimą, aby zdrowo wyglądać?

Zima to czas, który wystawia nasze zewnętrzne piękno na wielką próbę. Zmienne warunki atmosferyczne, a do tego ciągłe zmiany temperatur i wilgotności powietrza, ogrzewanie w domu, a przede wszystkim zimny wiatr na zewnątrz, wszystko to sprawia, że nasza cera, włosy i paznokcie niszczą się. Co zrobić, aby poprawić wygląd? Wystarczy, że dostarczymy naszemu organizmowi odpowiednich witamin i minerałów, a z pewnością poprawi to nasz wygląd, a także nasze zdrowie. Co powinniśmy jeść?

 

Dieta dla każdego – witamina C

Papryka, natka pietruszki czy pomarańcze, które są w tym okresie łatwo dostępne w niemal każdym sklepie, a do tego ich cena jest przystępna, stanowią doskonałe źródło witaminy C. Witamina ta nie tylko poprawia nasz wygląd, ale także naszą odporność. Świetnie sprawdzi się w walce z pękającymi naczynkami, uszczelni naczynka i usprawni krążenie. W dodatku podniesie odporność naszego organizmu i pomoże szybciej uporać się z infekcjami.

 

jak pielęgnować cerę zimą
fot. Lisa Widerberg (flickr, CC BY 2.0)

 

Jak pielęgnować cerę zimą

 

 

 

 

 

zdrowa dieta
fot. Emiliano De Laurentiis (flickr, CC BY 2.0)

Zdrowa dieta – co jeść, by schudnąć?

 

 

 

 

Dieta dla każdego – nawodnienie

Prawidłowe nawodnienie naszego organizmu jest niezwykle ważne przez cały rok. Także w okresie zimy, kiedy jesteśmy narażeni na zmienne warunki klimatyczne, powinniśmy zadbać o nawodnienie organizmu. Jeśli mamy problemy z przesuszoną cerą bądź włosami – zacznij od nawilżenia. Nawilżanie powinno odbywać na kompleksowo – zarówno poprzez stosowanie odpowiednich kosmetyków, które nawilżą nasze skórę, włosy i paznokcie od zewnątrz, jak również od wewnątrz, poprzez dostarczanie naszemu organizmowi niezbędnej ilości płynów.

 

Dieta dla każdego – beta-karoten

Jeśli w okresie zimowym zauważysz problem z kolorem skóry – zacznij jeść więcej produktów bogatych w beta-karoten. Bardzo skutecznie poprawia on kolor naszej cery. Twarz przestaje być szara, ziemista, blada, a nabiera ciepłego, „opalonego” koloru. Doskonałym źródłem beta-karotenu są: marchew, suszone morele i czerwona papryka.

 

Dieta dla każdego – aminokwasy

W celu poprawienia wyglądu włosów i paznokci, kazdego dnia w naszej diecie powinno znaleźć się jajko. Zjadanie jajek, w dowolnej postaci, pomaga uzupełnić niedobory niemalże wszystkich witamin i aminokwasów. Jajka zawierają w sobie wszystkie aminokwasy tzw „siarkowe”, które są niezbędne do prawidłowej budowy włosów i paznokci. Kiedy zaczyna brakować nam tych aminokwasów, włosy i paznokcie łamią się, stają się kruche, zniszczone. Pamiętajmy, że w jajku znajdują się wszystkie witaminy i minerały, oprócz witaminy C.

 

dieta dla
fot. Fing’rs (flickr, CC BY 2.0)
Podziel się :)
Masz stronę www? Prowadzisz bloga? Zarejestruj się w sieci TradeTracker i zarabiaj!