Nasza codzienna dieta powinna być zdrowa i urozmaicona, aby dostarczać organizmowi niezbędnych składników odżywczych i cieszyć się zdrowiem. Ale czy na pewno wiesz, czego nie powinno zabraknąć w codziennych posiłkach?

Produkty, które spożywamy powinny być bogate w witaminy i minerały, aby odpowiednio odżywić wszystkie komórki naszego organizmu. Przydałoby się, aby były też smaczne 😉 Czy wiesz, co powinniśmy jeść codziennie?

Dziś przedstawiamy Wam aż 7 produktów, które wszyscy powinniśmy starać się włączyć do naszego codziennego menu.

1. Produkty zawierające kwasy omega 3 i omega 6 – chronią nasze serce przed chorobami

Zdecydowanie tym, co powinniśmy jeść codziennie są produkty, które są bogate w kwasy omega 3 i omega 6. Odpowiedni ich poziom w organizmie zmniejsza ryzyko nagłych zgonów spowodowanych chorobami serca. Do takich produktów zaliczamy m.in olej rzepakowy i ryby morskie, takie jak: łosoś, śledź, tuńczyk, makrela lub sardynki.

co powinniśmy jeść codziennie
fot. Charles Haynes (flickr, CC BY-SA 2.0)

2. Jajka! Są prawdziwą skarbnicą witamin i minerałów, dlatego są tym, co powinniśmy jeść codziennie

Jak wykazały badania zagranicznych i polskich naukowców, jajka zawierają w sobie wszystkie znane witaminy i minerały – oprócz witaminy C (która – tak nota bene – wspieraj przyswajanie żelaza i dlatego powinniśmy jajka łączyć z produktami, bogatymi w tą witaminę). W dodatku, jajka są ogólnodostępne, niedrogie, a podawać możemy je na mnóstwo sposobów! Wbrew temu co wielu z nas uważa – JAJKA POMAGAJĄ OBNIŻAĆ CHOLESTEROL!

3. Orzechy na koncentrację

Jeśli nadal zastanawiasz się, co powinniśmy jeść codziennie, to odpowiedź jest prosta – orzechy! Zawarte w nich składniki nie tylko działają pozytywnie na serce i naczynia krwionośne, ale także mają ogromny wpływ na mózg, poprawiają koncentrację. W dodatku orzechy poprawiają nasz nastrój, więc są doskonałą alternatywą dla słodyczy.

4. Zielone warzywa

Zielone warzywa, takie jak brokuły czy szpinak są bogate w wiele cennych dla naszego organizmu witamin i minerałów. Ponadto, są bogate w antyoksydanty, a więc wzmacniają nasza odporność, opóźniają procesy starzenia i działają zbawiennie na nasz wygląd.

5. Cytrusy na odporność

Co powinniśmy jeść codziennie? Z pewnością owoce, a zwłaszcza cytrusy. Są dostępne cały rok. Cytrusy są nie tylko bogate w witaminę C, która odpowiada za uszczelnianie naczyń krwionośnych, co utrudnia wirusom przenikanie do organizmu, ale również są dobrym źródłem błonnika i kwasu foliowego. Świeżo wyciśnięty sok z pomarańczy czy grejpfruta będzie idealnym połączeniem do jajecznych posiłków.

co powinniśmy jeść codziennie
fot. Duncan Hull (flickr, CC BY 2.0)

6. Jogurt dla zdrowia jelit

Jogurt i przetwory mleczne są bogate w bakterie kwasu mlekowego, które bardzo pozytywnie wpływają na nasze jelita i dlatego są tym, co powinniśmy jeść codziennie. Nie tylko chronią je i pomagają w usuwaniu treści pokarmowych z jelit, ale także chronią przed wieloma chorobami, m.in. grzybicą. Szczególnie polecane są w okresie antybiotykoterapii czy obniżonej odporności organizmu. W dodatku, jogurty zawierają łatwo przyswajalny wapń, który jest niezwykle istotny dla prawidłowego funkcjonowania organizmu.

7. Herbata

Niektórzy naukowcy uważają, że osoby, które regularnie piją herbatę, rzadziej chorują na chorobę Alzheimera, cukrzycę i niektóre rodzaje nowotworów. Herbata jest m.in. bogata we flawonoidy, które wykazują działanie przeciwzapalne, antyoksydacyjne, moczopędne oraz uszczelniające naczynia krwionośne. Picie jej regularnie pomaga oczyszczać organizm z toksyn i wpływa zbawiennie na nasz organizm. Najzdrowsza jest zielona herbata.

Podziel się :)
Masz stronę www? Prowadzisz bloga? Zarejestruj się w sieci TradeTracker i zarabiaj!